onsdag.

Vill börja inlägget med att säga grattis till gullepappsen som blir ett år äldre idag, så en liten cyberkram till honom!

Annars hade jag faktiskt tänkt ägna det här inlägget åt politik. eller tja, nästan iallafall. för hur bra koll har man egentligen? Med ett kommande val som hänger i luften likt regnmolnen över skellefteå idag, så kan jag säga att jag inte blev mycket klokare efter valdebatten på skolan idag. främst för att man satt i 2h och fick höra de 2 blocken kasta skit på varandra. och kanske för att jag känner mig för liten, obetydligt och för lite insatt för att vara kapabel att välja vad jag tycker är rätt för Sveriges framtid.

Dom blå säger sig stå för frihet, jobb och framväxt medan dom röda skriker jämställdhet, välfärd, rättvisa! Jaha, tänker jag då. det låter ju som bra. det lovas norrbotniabanor hit, nya e4or dit, längre öppetider på krogen och ett modernare skellefteå. Kommer bli intressant att se om det vinnande partiet kan komma till kritan med dessa lovord eller om de bara överöser oss med valfläsk som sedan sopas under mattan likt dammråttorna i mitt rum. Hade jag fått välja, hade jag varit sjutton år, omyndig och oförmögen att påverka, bara för att ge mig mer tid att bilda mig en uppfattning om vad jag står för och samtidigt lära mig förstå politikernas språk som mer liknar grekiska i mina öron för tillfället. men rösta kommer jag att göra, bara för att jag kan. och bara för att jag gillar att vara med och bestämma. sådeså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0