ocensurerat onödigt vetande

många osammanhängande och roliga/mindre roliga saker hinner hända på en och samma dag.
började med att kramas lite extra med min favvogubbe som tar sitt pick och pack och sticker till norge en tid framöver. spenderade sedan en helt vanlig dag i skolan som bestod av en obegriplig matte c lektion, ljumma fiskpinnar med smaklöst mos till lunch och en meningslös timme historia (so far so good). sedan var det dax att prova/designa studentmössor, och man kunde för ett ögonblick skymta en glimt av ljuset i tunneln. bara tanken av studentveckan och allt vad det innebär fick det att pirra till lite extra i magen. läste att det är cirka 40 veckor kvar, vilket skulle kunna jämföras med 4 sommarlov på raken. ingen match ju!

med dessa glada tankar svävandes runt i skallen skuttar jag in på toaletten och ska just sätta mig ned och uträtta mina behov när jag hör *PLUMS*. mobiljäveln trillar ur den oknäppta fickan. paniken sköljer över mig och snabbare än jag hinner tänka fiskar jag upp telefonen. mirakulöst nog överlevde den, men med något kraschade högtalare. skrubbad med några liter tvål senare och med ett torkskåp som går på högvarv så hoppas jag det lilla sattyget ska återvända till sin en gång så forna form. och skulle någon lycklig själ hitta sex kronor i en toalettstol på atorp så bjuder jag på dom med nöje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0