vardagshjälte

när jag ska skjutsa maja till kågevägen efter en mysig visit på stämningsgården bestämmer hon sig helt plötsligt för att hon ska hem istället. svänger därför höger och efter några meter ser vi hur en jävligt packad snubbe går och liftar. och jag menar, hur ofta ser man en liftare nuförtiden så jag glodde lite extra i backspegeln bara för att se vad det var för stackare. tur som fan för honom, eftersom det visade sig vara william som hade vinglat runt utan vantar, mössa,  och dunjacka i -20 C . stannade och plockade upp honom, och fick höra under resterande bilfärd hur mycket skjutsa mig vart i världen jag än skulle (lär utnyttjas flitigt framöver.) hur kan man vinna 75kr på triss, OCH att jag av alla människor råkar köra förbi just där, där jag aldrig bruka köra förbi annars och dessutom ser honom? snacka om karmakonto utan dess like. känns iaf skönt att man kunde göra någons kväll. var allt för mig, tack och bock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0